Videoproduksjon, Innholdsstrategi, Promovideo

Employer branding-video for Yne

johaug - fix

Oppdrag

Brief: Etter at forrige festlige merkevarefilm hjalp Yne fra 4 til 17 ansatte på to år, ønsket de å gjenskape suksessen! De ville vise frem de nye ansiktene og de nyoppussede lokalene deres, i tillegg til å få frem personlighet og samhold for å treffe riktige type folk. Selv om bestillingen i utgangspunktet var en merkevarefilm om Yne, eller Ynefilmen II som vi kalte den, endte de opp med å få levert mer! De fikk i tillegg en kundehistorie, en rekrutteringsfilm og 10 korte intervjusnutter av de ansatte. En hel del innhold altså.

Yne ønsket å bygge merkevare ved å vise frem stemningen og samholdet i deres hverdag. Dette skaper mye tillit og troverdighet mot potensielle kunder og fremtidige ansatte. De satser på det sosiale, og ville vise at arbeidsdagene hos Yne er koselige, morsomme, men også faglige. Det var viktig å vise blant annet fagdagen, ansatte som jobber ute hos kunde og noen hyggelige stunder blant kollegaene som kakespising og spill. Ynefilmen II skulle få frem følelsen av Yne og folkene hos dem.

Fremgangsmåte

Yne var i prosessen med å flytte til nye kontorer da de kjente behovet for en ny film. De ville vise frem alle de nye ansatte og de splitter nye kontorene. Vi opplevde at de hadde mye tillit til oss og ga oss ansvar for å utvikle filmen. De kom med noen ønsker: de skulle ha både en intern, og en større innflytningsfest i nærmeste fremtid, i tillegg ville de vise fagdagen og konsulenter ute hos kunde. Dette ga oss masse innhold til videoen. På grunn av et bredt spenn av aktiviteter som skulle filmes, ble opptaksdagene spredt utover noen måneder.

Strategi

Vi tenker alltid hvordan kunden kan få mest mulig ut av innspillingen når de først investerer og bruker tid på det. Hvordan skaper vi mer innhold og verdi når vi uansett skal filme på fagdagen, innflytningsfesten og kundebesøket til Ynefilmen? Her var det mye ekstra å hente. Etter innflytningsfesten klippet vi sammen en eventfilm som de publiserte på Linkedin og SoMe. Da vi var hos en kunde av dem filmet vi en kundereferanse til bruk i salg, og da vi filmet fagdagen klippet vi sammen en fin rekrutteringsvideo med klipp fra jobbhverdagen og intervjuer av de ansatte. Intervjuene ble også levert separat i ti snutter på maks 30 sekunder til en liten videobank for Instagram. Spesielt dette og kundereferansen så Yne stor verdi i.

Play Video
Play Video

Fra Roza Pixel

"

Yne har vært en kunde av oss i flere år nå, og de er alltid like hyggelige å jobbe med. De liker å utforske forskjellige stiler, og er ikke redde for å være litt kreative, noe som bidrar til de gode resultatene.
Yne er stadig i vekst, og vi gleder oss til å følge dem videre på veien.

"

Fra Yne

"

Vi har tatt i bruk Roza Pixel for å lage videoinnhold som representerer oss som selskap. De har levert profesjonelle, kreative og morsomme sluttprodukter som vi videre kan bruke for å markedsføre oss som det innovative, engasjerte og lekne selskapet vi er🔥

"

Resultat

Yne uttrykte stor glede av kundereferansevideoen og rekrutteringsfilmen. Disse så de stor nytte i å bruke fremover i driften både i rekruttering og salg. Videoene inneholdt snakk, og var mer nedpå og informative enn Ynefilmen som var en feelgood-film. Videoene gjorde det godt som annonser på LinkedIn og fikk høy engasjement rate og CTR. I tillegg ble rekrutteringsfilmen annonsert på YouTube, og holdt gjennomsnittlig høy seertid. Ynefilmen var viktig for dem, og etter litt frem og tilbake med feedback og testing av forskjellige stiler kom vi frem til et godt resultat som Yne ble fornøyde med.