Cappelen Damm har fått ny rekrutteringsfilm

Se hvordan Cappelen Damm viste at de er et fremoverlent selskap som fokuserer på teknologi og innovasjon.

Oppdrag

Cappelen Damm ønsket å vise at de er et selskap som er fremoverlent når det gjelder utvikling (og ikke bli fast i et “gammelt bokforlag”-omdømme). De ville med videoen få verden til å skjønne at det de jobber med er spennende, viktig og har mange brukere. Cappelen Damm ønsket å treffe riktige personer ved å vise frem det innovative og teknologiske fokuset de har, og de gode verdiene de prioriterer, som blant annet motivasjon, frihet og den store påvirkningskraften hver ansatt har. Det var viktig at dette kom fram fra medarbeiderne med egne ord, og at de filmatiske virkemidlene samsvarte med innholdet.

Fremgangsmåte

Vi i Roza hadde god kontakt med Cappelen Damm for å bli trygg på hva som var viktig for dem. Etter et par møter, planla vi hvordan vi ville løse det filmatisk. Vi var på befaring hos dem og valgte ut opptaksstedene på forhånd, her tenkte vi på blant annet støy, look og dybde mot bakgrunnen. Kontakten vår hos Cappelen Damm plukket ut de som skulle være foran kamera, og passet på at de var tilgjengelige for opptak i henhold til planen vår. Opptaket gikk veldig bra, alle fikk fortalt det de ønsket, og vi følte vi fikk frem den looken vi, og Cappelen Damm, ønsket.

Strategi

For å fange interessen til seeren ønsket vi å starte videoen med noe kreativt, vi valgte å starte med setningen “her jobber jeg” og vise litt av arbeidsplassen i Cappelen Damm, i kjappe klipp. For variasjon sin del under intervjuene, plukket vi ut tre forskjellige locations fordelt på seks mennesker, slike enkle grep løfter produksjonsverdien og holder på oppmerksomheten hos seeren. Innklippsbildene som ligger over intervjuene ønsket vi å ha stabile og i slow motion for å holde den profesjonelle og rene stilen.

Roza Pixel

Tonje Dahl

"

Å jobbe med Cappelen Damm og hjelpe dem med rekruttering var veldig givende. Samarbeidet opplevdes godt, og vi hadde god kommunikasjon fra start til slutt. Vi fokuserte på varierte utsnitt og stabile og smooth shots, noe som gjorde at videoen ble estetisk fin med en profesjonell stil.

Resultat

Cappelen Damm fikk en hovedfilm på 90 sek, og en kortversjon på 30 sek. I tillegg hentet vi ut mer innhold, som bilder og flere små snutter på maks 10 sek fra videoen – dette passet perfekt til korte annonser i SoMe. Tilbakemeldingene fra Cappelen Damm var at filmen ble nydelig, og videoen komplimenterte stillingsutlysningen godt. Cappelen Damm fikk gjennomført hovedmålet – ansatt nye, kompetente mennesker!

Besøk oss:
Ensjøveien 16, 0655 Oslo
Mandag – Fredag 08:00 – 16:30
Eller kontakt oss:
+47 41238859
hei@roza.no

Styrk ditt team med eksperthjelp!

Løft videokvaliteten og effektiviser redigeringsprosessen med våre skreddersydde kurs. Våre erfarne videografer gir deg praktiske ferdigheter og verdifull innsikt for å skape profesjonelt innhold.
📞 Book en uforpliktende prat, eller fyll ut skjemaet – vi kontakter deg innen 48 timer.

Vi skreddersyr prosjektet etter ditt behov.

Trenger du en fleksibel partner for å skape visuelt innhold som virkelig leverer? Vi bistår deg på prosjektbasis med skreddersydde løsninger som engasjerer og konverterer.
📞 Ta kontakt i dag – vi er klare til å løfte ditt prosjekt! Fyll ut skjemaet, så hører du fra oss innen 48 timer.

Langsiktig samarbeid for maksimal vekst!

Vi tror på langvarige partnerskap som gir målbare resultater. Med faste samarbeid på månedlig, kvartalsvis eller årlig basis, tilpasser vi strategier, optimaliserer innhold og sørger for at du alltid ligger i forkant av markedstrender. La oss skape kontinuerlig vekst sammen!