Videoproduksjon
Candidate Experience-video for Dreamwork
Oppdrag
Dreamwork vokser, og trengte i utgangspunktet en video til deres nye karriereside. Ikke bare ville de vise hvordan det er å jobbe der, men også få fram den gode stemningen hos dem. De er ofte ute å har det hyggelig sammen, og ville vise blide mennesker og den sosiale kulturen. I tillegg ville de få frem gleden de får av å finne riktig jobb til riktig kandidat.
Fremgangsmåte
Dreamwork skulle tilfeldigvis ha teambuilding i Frognerparken rundt samme tid, så vi kombinerte det med opptaket. Videoen skulle ikke være formell, så vi ønsket å få inn en aktivitet utenfor kontoret. Vi planla det filmatiske og resten av historien. Opptaket ble gjennomført på to opptaksdager, en dag på kontoret, og en i Frognerparken.
På bakgrunn av at vi kryssklippet mellom de to locationene der overgangene inneholdt klipp fra begge stedene, måtte det god planlegging til, for å holde oversikten og kontiuniteten under opptaksdagene.
Strategi
Videoen skulle få de riktige folkene til å ville søke jobb som rekrutterer hos Dreamwork. Derfor var det viktig med en kul film med personlighet. Rekrutteringsprosessen er en stor del av deres arbeidshverdag, så vi brukte en “kandidat” som gikk gjennom prosessen fra søknad, intervju og ansettelse. Selv om kandidaten blir glad, så er hovedpoenget gleden hos Dreamwork når kandidaten får drømmejobben.
Vi kryssklippet mellom dette og det sosiale ved bruk av effekter og sømløse overganger for å gi videoen det lille ekstra. I parkscenene spiller de kubb og frisbee for å få frem det lekne og den gode kulturen. Vi valgte upbeat musikk for å underbygge stemningen, i tillegg byttet vi sang midt i videoen for variasjon og å re-engasjere seeren.
Tonje Dahl
"
Dreamwork er en av våre faste kunder, som det er like stas å jobbe med hver gang! Det var ekstra gøy å få lage en video der fokuset var god stemning og sosial kultur, det gjorde at vi kunne være ekstra kreative i planleggingen og utførelsen.
"
"
"
Resultat
Dreamwork fikk til slutt en video på 90 sek, og en kortversjon på 30 sek. Den pryder ikke bare karrieresiden, men også forsiden på dreamwork.no. I tillegg brukes den i stillingsannonser for Dreamwork. Vi har fått høre av de ansatte at de blir glad av å se videoen, noe som er veldig hyggelig, og et bevis på at vi fikk frem den gode stemningen vi selv opplever når vi er på besøk hos dem.