Videoproduksjon, Eventvideo
Eventfilm for arrangementer av Jaguar Land Rover Norge
Oppdrag
Jaguar og eventbyrået Korridor kom til oss med ønske om å lage en video fra hvert av de seks eventene de skulle ha sommeren 2022. Videoene skulle ikke markedsføres, men brukes som organisk materiale av forhandlerne. I tillegg ønsket de 20 bilder, både “generelle” uten gjenkjennbare mennesker (som er mer holdbare), men óg bilder som fanger den gode stemningen under arrangementet. Både med videoene og bildene, ønsket de å vise det flotte og eksklusive fra eventene og å få seeren til å ønske å være med.
Fremgangsmåte
Etter et par digitale møter hvor vi sammen diskuterte stilen og spesielle ønsker for innhold, satte vi i gang mer detaljert planlegging av det filmatiske. Før og under eventene hadde vi kontinuerlig dialog med eventplanleggeren for å få god kontroll over arrangementet. Vi fikk fanget stemningen på en god måte, samtidig som deltakerne nøt arrangementet. Jaguar og Korridor fikk mulighet til å gi tilbakemeldinger på videoene mellom hvert event slik at vi eventuelt kunne korrigere noe til neste gang. Vi opplevde at vi fikk mye tillit når det gjelder de filmatiske løsningene.
Strategi
Disse videoene ble laget som organisk innhold for forhandlerne i hver by, altså skulle ikke annonseres ut. Jaguar fikk videoene i formatene 16:9 og 4:5 for at de skulle passe sømløst inn på sosiale medier. I tillegg er videoene på maks 1 min for at det ikke skal bli for langt for å publiseres på de forskjellige plattformene. Videoene startet med et iøynefallende shot og teksten “Jaguar Sommeropplevelse” pluss navnet på både by og navnet på forhandleren.
Jonas Nøhr Hansen
"
Dette var et oppdrag med mange eventer presset inn på kort tid, som gjorde det utrolig spennende! Det var en intens arbeidsperiode, men jeg storkoste meg. Korridor hadde stelt i stand noen eksepsjonelle eventer som deltakerne virkelig satte pris på. Dette skinte også gjennom kamera, som alltid er gøy. Det å få muligheten til å være på jobb, men delta på slike eventer er noe jeg virkelig setter pris på! Nøkkelordene jeg vil bruke for dette oppdraget må være: Kule biler, flotte mennesker, enestående lokasjoner og nøye planlagte eventer!
"
Tone Aursnes
"
Å planlegge og arrangere seks helt ulike og unike arrangementer som skal avholdes fortløpende over hele landet er utrolig givende – og utrolig krevende. Da er det fantastisk å se hvordan gjestene koser seg, og ikke minst å få fanget dette på film og foto. Roza var effektive og fine å jobbe med, og stemningen vi ønsket å skape ble fanget på en fin måte.
"
Resultat
Etter seks vellykkede eventer har Jaguar, forhandlerne og deltakerne fått en video fra hvert av eventene å se tilbake til. Alle videoene har de fått i både 16:9 og 4:5-format. Dette gjør de tilpasset til flere plattformer, og mer allsidig i bruk. Vi gjennomgikk bildene, og forhandlerne plukket ut de 20 bildene de ønsket. Vi er fornøyd med resultatet etter et stort og omfattende prosjekt, og det gode samarbeidet var avgjørende for at alt gikk så på skinner. Jaguar sitter igjen med masse godt innhold etter en vellykket arrangement-sommer!