Promovideo, Videoproduksjon
Reklame for Johaug, Active Brands
Oppdrag
Active Brands og Johaug® hadde en ide om å lage tre videoer, en for hver farge i kleskolleksjonen. Videoene skulle markedsføres i SoMe, hovedsakelig på instagram. Det som i utgangspunktet var tre videoer, ble plutselig til fire, da Johaug ønsket å utføre en idé vi foreslo i samme stil.
Fremgangsmåte
Det var viktig for Johaug at videoene og modellene understreket budskapet STRONG IS FEMININE. Vi diskuterte stilen i et par digitale møter før opptaket, før det var opp til oss å planlegge mer i detalj. Vi fokuserte på sømløse overganger mellom hver sekvens, da dette holder på oppmerksomheten hos seeren bedre og passet godt i den tøffe stilen. Vi filmet tre videoer på fire timer på et crossfit-senter, og den fjerde filmen ble filmet på to timer, på en annen location en annen dag. Til tross for kort tid på opptaksdagene, gjorde de gode forberedelsene på forhånd det mulig!
Strategi
Siden Johaug skulle markedsføre på Instagram, filmet vi i 9:16 (stående format), slik at de passet godt inn på story, og ble bedre tilpasset 4:5-formatet som er å foretrekke for bruk på Instagram. Hver av videoene skulle vare 30 sekunder, og i tillegg ha en kortversjon på 6 sekunder. Vi gjorde noen filmatiske grep for å tilpasse videoene til SoMe. Vi fokuserte på rask klipperytme, skiftet sømløst fra sekvens til sekvens ved å skjule klippet, og hadde ellers en håndholdt stil for å matche råskapen. I tillegg var vi bevisst på å starte videoene med merkevarens ansikt, Therese Johaug – hun jo er vår største skistjerne! Alt dette for å gripe tak i og holde på oppmerksomheten hos seeren, og å treffe målgruppa
Jonas Nøhr Hansen
"
Vi har tidligere produsert en del reels-videoer for merkevaren Johaug. Denne gangen fikk vi prøve oss på en større produksjon, og det var kult å få den tilliten. Tidsklemma bydde på litt utfordringer, men det er ingenting vi ikke tar på strak arm. Ved bruk av nøye planlegging og noen på sparket løsninger underveis, hadde vi et par spennende opptaksdager som resulterte i fire filmer både vi og kunde ble fornøyd med!
"
Matilda Guillemot
"
Vi i merkevaren JOHAUG har jobbet på flere prosjekter med Roza. Vi er meget fornøyde. De leverer raskt og effektivt, og med kvalitet. Spinner fint videre på ideer og gjør de enda bedre. Alle avtaler og leveranser på tidsskjema. Vi kommer til å jobbe videre sammen i fremtiden.
"
Resultat
Johaug sitter igjen med fire unike videoer, med flere versjoner av disse. De er tilpasset Instagram, både korrekt format, passende lengde og nøye gjennomtenkt innhold. Videoene passet utmerket til å presentere kolleksjonen, og som merkevarebyggende innhold. Videoene ble både annonsert ut og lagt ut organisk på Instagram. Bare organisk alene tiltrakk seg flere titalls tusen visninger.