Rozabloggen mar 23, 2023 2 minutter

Eventfilm: Maksimer potensialet av arrangementet ditt

Ikke nøy deg med å kun arrangere eventer. Målet er å utnytte kraften til arrangementet og lage innhold som fortsetter å engasjere publikum og å markedsføre merkevaren din etter endt event.

Et tiltak som er enkelt å anbefale, er å investere i eventfilm på arrangementene dine. Dette gjelder så og si alle eventer, men noen gode eksempler er seminar, fagdager, lanseringsfest, teambuilding, jobbfest eller konserter og festivaler. Det er alltid en god idé å lage eventvideo. Grunnen er at det er haugevis av innhold å hente som du får mye igjen for!

Eventfilmer er delbart

For det første er det veldig stas for deltakerne å se tilbake på arrangementet. For eksempel en aftermovie fra en fagdag som har fanget den gode stemningen blant kollegaene og gir innblikk i det faglige de har lært om. Allerede her har du masse innhold. Vi anbefaler å lage en langversjon på 60-90 sekunder, og 2-4 kortversjoner på 15-30 sekunder som er ideelt for sosiale medier. Slike stemningsrapporter er hyggelig for deltakerne, og derav veldig delbart.

God stemning på Atea TechnoCamp 2023. Denne ble også klippet til 60 og 30 sekunder.

Markedsføring

For det andre er det ypperlig å bruke eventvideoer for å markedsføre det neste arrangementet! Seerne får en liten smakebit på hvordan det var, og det øker sjansen for at flere deltar neste gang. Videoen viser gjerne hygge, smil og latter for å gjenskape stemningen som var der.

Slike eventfilmer passer også godt til å markedsføre bedriften generelt, slik får du enda mer ut av materialet. Den bidrar til å vise kulturen på arbeidsplassen, de ansatte blir presentert for seeren og dere får vist frem det sosiale og det faglige. Videoene kan brukes både på nettsiden og på sosiale medier, noe som opprettholder engasjementet og de gode assosiasjonene fra arrangementet!

Ifølge Hubspot, trenger bedrifter en plan for videomarkedsføring for å lykkes, og å utnytte enhver mulighet til å lage innhold er et betydelig godt tiltak. For å få mest mulig ut av bedriftsarrangementer anbefaler vi å avtale intervjuer med noen av deltakerne. Da får du med noen kjappe, egne ord fra de som har opplevd eventet selv. Slike intervjuer er kjempefine til å bruke i både rekruttering og branding.

Eventfilm for julegateåpningen i Karl Johan 2022

Er vi en god match?
Leter du etter en partner som kan hjelpe deg med videoproduksjon? Enten du trenger videoer til sosiale medier, eventer, produkter eller noe annet, står vi til din disposisjon.

Vi produserer videoer av høy kvalitet med innhold som både underholder, engasjerer og informerer seerne. Ta kontakt med oss for en hyggelig samtale om ditt videoprosjekt.

Eventfilm for Oslo Ginfestival 2022

Del denne artikkelen

Hjelp oss å få ut våre bloggartikler og vårt budskap på sosiale medier!